Krásné,hubené slečny,hubnutí a móda...<3 Můžete mi napsat na thinsky@seznam.cz:o)

Zdrava strava

1. května 2008 v 17:26 | Ja |  Hubnutí
  • Pokud chce někdo z Vás zhubnout bez jo-jo efektu, měl by se naučit správně jíst. Není na tom nic složitého a podstoupit tuto "dietu" může každý.

Základním pravidlem všeho je naučit se jíst pravidelně v menších porcích. Pokud není strava pravidelná, tělo nemá v průběhu dne dostatek energie. Pokud jíte např. 2x denně, tělo si šetří energii na horší časy (ve formě podkožního tuku), kdy mu bude chybět. Jíst bychom měli každé 2-3 hodiny, tedy 5-7x denně. Pokud takto budeme jíst, tělo nemá potřebu si ukládat přebytek energie na horší časy. Jíst bychom měli pomalu, v klidu, v sedě a každé sousto si vychutnat. I v případě této stravy platí základní pravidlo: Chceme-li zhubnout, výdej energie musí být vyšší než příjem!
  • Jak by měla strava vypadat?
Snídaně:
Měla by být vydatná, je startem do nového dne. I ti, kteří nesnídají, by se ji měli naučit jíst. Samozřejmě není vhodné se do ní nutit, lepší je se naučit jíst menší porce. Měla by být max. 2 hodiny po probuzení. Snídani může tvořit: celozrnné pečivo s plátkem sýra nebo kvalitní šunkou a kouskem zeleniny/cereálie s mlékem či jogurtem/celozrnné pečivo s tvarohovou pomazánkou či ovocným tvarohem. Nevhodné je volit pečivo s trvanlivým salámem/párky/koblihy s marmeládou či smažená vejce se slaninou.
Svačina:
Na svačinu bychom neměli zapomínat. Nejlepší volbou na dopolední přesnídávku je jogurt, ovoce, zelenina či tvaroh.
Oběd:
Měl by se skládat z kvalitní bílkoviny (libové maso, ryba, tofu, luštěnina, vaječný bílek), menšího množství sacharidů (rýže, těstoviny, celozrnné pečivo, brambory) a zeleniny (zeleninový salát, obloha či dušená zelenina).
Svačina:
Odpolední svačina by se měla skládat z méně sladkého ovoce (měli bychom se vyhnout banánu, hroznovému vínu a hodně zralému ovoci), zeleniny a mléčných výrobků.
Večeře:
Večeře by měla být dostatečně objemná a přitom méně energicky vydatná. Nemusí být v každém případě teplá. Správnou volbou je zeleninový salát s libovým masem, celozrnný chléb s tvarohem či cottage sýrem, plátek kuřecího masa se zeleninou a malou přílohou.
2. Večeře
Nemusí ji zařazovat každý. Záleží na tom, v kolik kdo chodí spát. Poslední jídlo by se mělo podávat asi 3 hodiny před spaním. Doporučuji zařazovat zeleninu či mléčný výrobek.
www.be-thin.blog.cz
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama